.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سود آمریکا از جنگ‌های جهان
یک روزنامه‌ آمریکایی فاش کرد از زمان آغاز جنگ اوکراین، واشنگتن سود قابل توجهی را از فروش تسلیحات بدست آورده است.
سود آمریکا از جنگ‌های جهان

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال تأیید کرد که بر اساس داده‌های فدرال رزرو (سیستم بانک مرکزی آمریکا) از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در دو سال پیش، تولید در بخش نظامی و فضایی آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

 

 این روزنامه اعلام کرد که حامیان ایده حمایت از اوکراین در آمریکا به جای صحبت از تعهدات اخلاقی این کشور، اکنون وقتی از منافع اقتصادی صحبت می‌کنند، استدلال دقیق تری ارائه می‌دهند.

 

وال استریت ژورنال به تفصیل اشاره کرد که صنعت نظامی آمریکا در دو سال گذشته شاهد افزایش سفارشات برای تسلیحات و مهمات از سوی متحدان اروپایی که در تلاش برای ایجاد قابلیت‌های نظامی خود هستند و همچنین از سوی پنتاگون که خرید تجهیزات جدید برای پر کردن انبار‌های نظامی که در اثر تحویل به اوکراین تخلیه شده است، می‌باشد.

 

 این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات دولت بایدن نوشت که ۶۴ درصد از ۶۰.۷ میلیارد دلاری که در صورتحساب دفاعی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داده شده است. در حالی که جنگ‌ها اغلب پیامد‌های اقتصادی برای طرف‌های درگیر در آن دارند، روزنامه به کنایه گفت که منافع این بار بدون اینکه آمریکا عملاً هیچ یک از طرف‌های جنگ باشد، رخ می‌دهد.

 

وزارت امور خارجه آمریکا اخیراً اعلام کرد که این کشور در سال گذشته تا سپتامبر بیش از ۸۰ میلیارد دلار معاملات تسلیحاتی بزرگ انجام داده است. وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد که کاهش عرضه گاز روسیه منجر به افزایش شدید قیمت انرژی و تورم در اروپا شد و تقاضای اروپا برای گاز طبیعی مایع در آمریکا را افزایش داد.

 

آمریکا در سال گذشته به بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع در جهان تبدیل شد و انتظار می‌رود صادرات گاز طبیعی مایع این کشور تا سال ۲۰۳۰ دو برابر شود و حدود دو سوم این صادرات به اروپا می‌رود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.315 seconds.